keskiviikko 31. toukokuuta 2017

Ai mikä stressi?

Tällä viikollahan se sitten iski. Minä kun ajattelin, että näin ei pääse käymään, mutta kyllä vain, häästressi on täällä. Viime viikolla oli tosiaan kutkuttavat fiilikset, että the päivään enää alle kaksi kuukautta ja nyt maanantaina vasta heräsin siihen, että vain ALLE KAKSI kuukautta. Olen jo pidempään ajatellut, että meillä on hyvin homma hanskasssa eikä tässä kerkeä mitään paniikkia iskemään, mutta tässä sitä nyt ollaan. Meillä on siis tekemättä/hankkimatta:

- Villen puku. Olen puhunut tästä lähes viikottain, mutta Villellä ei taida olla mikään kiire. Meidän hastag olisi voinutkin ilmeisesti olla #boksereissaalttarille. Kengät voisi olla hääpäivänä myös plussaa.

- Groomaus. Haluaisin varata Villellekin pienen hemmotteluhetken hääpäivän aamuun, että joku ammattilainen laittaisi hänen hiukset ja kevyen kuvausmeikin. En kuitenkaan ole vielä löytänyt tähän sopivaa paikkaa, onko kellään vinkata? Hiustenlaitto onnistuu monesta paikasta, mutta kevyt kuvausmeikki tuntuu olevan kiven alla.

- Mun sormus pitäisi käydä pienennyttämässä. En raaskinut jättää sitä silloin Tampereella ja postiin en luota niin menen pienennyttämään sen Malmin korupajalle. Heti kun saan vain aikaseksi, eli ihan kohta. :D

- Häätanssi. Joo, meillä ei siis vielä tietoa koko biisistä saati miten tanssitaan. Se varmaan selviää sitten hääpäivänä.

- Musiikista puheenollen ei olla päätetty häämarsseja kirkkoon. Olen myös miettinyt, että milloinkahan tieto meidän papista tulee. Se pappi, joka oltaisiin haluttu, siirtyy muihin tehtäviin ja nyt ei ole mitään hajua kuka meille tulee.

-Esteettömystodistus. Siellä se lepää mun työpöydällä vailla Villen allekirjoitusta. Haluan viedä sen itse kirkkoherranvirastoon kun luin, että netissä tehdyssä on ihmisillä ollut ongelmaa.

- Hääkukat. Joo tuota sähköpostia olen floristille laittanut, mutta aika hitaasti tuntuvat vastaavan. Jos ei ala kuulua niin pitää mennä sitten paikan päälle.

- Hääauto. Se on ihana sekä ihanan pieni. Kuski ja Ville on sitä mieltä, että kaikki mahdutaan autoon, mutta mulla ei ole kovin varma fiilis siitä. Pitää mennä vannehameen kanssa vielä testaamaan, mutta tällä hetkellä mun mekko vannehameineen on fittingroomilla, joten tämä jää kesäkuun lopulle.

- Ohjelma ja aikataulu. Jotenkin tämä tuntuu niin hankalalta joten oon yrittänyt vältellä sitä viimeiseen asti.. Kuitenkin hovimestari haluaa tavata kesäkuun puolella ja silloin se on oltava, jotta ravintolakin on kartalla mitä tapahtuu missä milloinkin.

- Istumajärjestys. Tämän tekeminen olisi pian edessä, kunhan ilmottautuminen on päättynyt. Huomenna on viimeinen päivä ja vielä ilmoittautumisia puuttuu reilu kolmannes. Mä en millään haluaisi alkaa soittelemaan ihmisten perään, mutta pakko kai se on jos ei muukaan auta.

- Kattaus. Sen suunnittelu on vielä ollut puutteellista ja mieleisiä paikkamerkkejä ei olla vielä keksitty. Mun haaveissa olisi simpukat, joiden ulkokuori maalattaisiin kultaiseksi ja sisäpuolelle nimi, mutta ne on aika tyyriitä..

- Budjetti. Okei meillähän ei oikeastaan ole ollut edes mitään suunniteltua. Siinä vaiheessa kun ylitettiin 15 000€ niin lopetin sen miettimisen. Mutta mitä lähemmäksi häitä mennään niin sitä enemmän rahanmeno on alkanut kauhistuttamaan. Ehkä se johtuu siitä, että tässä vaiheessa alkaa tulemaan sellaisia pieniä kuluja, joita ei ole alkuun edes osannut ajatella. Nyt kuitenkin koko ajan mietin rahankäyttöä, joka on vaikeuttanut esimerkiksi koristeluiden suunnittelua.

Että sellasta. Sanokaa nyt joku, että en ole ainut stressaava ja hommiin hukkuva morsian?

2 kommenttia:

  1. Et varmana oo! Ihan chillisti nyt vaan, homma kerrallaan ja sitä rataa. Mun on toisaalta hyvä sanoa, kun meillä on aikaa vielä 3kk mutta sano mun sanoneen niin oon kuukauden päästä tismalleen samassa tilanteessa kun sinä nyt :D Tuu sitte taputtamaan olkapäälle, että homma kerrallaan hei :D Pitäis itsekin vähän kartottaa missä mennään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo jotenkin tähän asti tässä on turvautunut siihen, että ei meillä nyt niin paljoo hommaa oo, mutta yllättäen kun niitä kirjaa ylös niin tekemistä alkaa olemaankin.. Haha tosiaan, mä sit tuun tsemppaa sua! :D

      Poista